Studiu / Doar 2,4% dintre intreprinzători ar investi 100.000 de euro în francize

Cei mai multi intreprinzatori acorda importanta consultantei primite inainte de demararea unei afaceri in franciza. Astfel, 61,6% considera consultanta drept foarte importanta, iar 29,6% o apreciaza ca importanta, potrivit studiului „Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011”, realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton.
Studiul arata ca 60% dintre respondenti ar investi in domeniul Serviciilor, iar ceilalti 40% s-ar orienta mai degraba catre domeniile Retail, Fast Food sau Cafenele, in proportii relativ egale, dar si catre Restaurante. Intreprinzatorii mai spun ca nu banii, ci persoanele cu care lucreaza si experienta proprie sunt factorii primordiali de succes ai afacerii. Astfel, resursele financiare se situeaza pe locul al treilea in ierarhia succesului, urmati de puterea brandului si consultanta.
Chiar daca patru din cinci respondenti sunt interesati de investitia intr-o afacere in franciza, doar 15% au trecut la materializarea unui proiect in acest sens.
Potrivit studiului Diviziei Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, doua treimi din respondenti apreciaza ca riscul unei investitii intr-o afacere in franciza este unul mediu. Principalul risc este atribuit costurilor (38%), urmat de dezvoltarea limitata a afacerii si de pierderea independentei.
Cei mai multi intreprinzatori chestionati au declarat ca ar investi intr-o afacere in franciza 10.000 de euro. Un sfert dintre respondenti ar investi pana la 30.000 de euro si doar 2,4% dintre acestia ar aloca un capital de peste 100.000 de euro pentru o afacere in franciza. Totodata, orizontul de timp in care intreprinzatorii estimeaza ca ar demara propria afacere in franciza este de 1 – 3 ani (48,6 dintre cei chestionati).
Studiul “Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011” pe scurt:
- Aproape toti intreprinzatorii acorda importanta consultantei primite inainte de demararea unei afaceri;
- Pentru intreprinzatori, cel mai mare avantaj oferit de franciza consta in notorietatea brandului francizat; Alte avantaje – cu ponderi foarte apropiate – ar fi: asistenta primita, gama de produse, servicii si tehnologii oferite, lansarea rapida, forta retelei, publicitatea si logistica;
- Majoritatea respondentilor nu stiu din ce stat provine franciza in care ar vrea sa investeasca; din francizele cunoscute, cele mai multe provin din Statele Unite ale Americii (16,9%);
- Aproape 97% dintre respondenti cunosc cel putin cinci branduri francizate pe piata romaneasca. Din 325 de branduri nominalizate, cea mai mare notorietate o inregistreaza McDonald's, KFC, Fornetti si Pizza Hut;
- Principala sursa de informare cu privire la francize este internetul, urmat de cartile si revistele de specialitate, precum si cunostinte, colegi si prieteni;
- Pentru intreprinzatorii romani care intentioneaza sa demareze o afacere in franciza in Romania, principalul obstacol este scaderea puterii de cumparare
Studiul „Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza – 2011” a fost realizat pe un esantion de 894 respondenti din Romania, prin intermediul platformelor online Manager.ro si IdeiDeAfaceri.ro, in perioada 29 august – 16 septembrie 2011, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton. Studiul, comandat de ThinkBig International, a fost prezentat in cadrul World Franchise Days.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

12 morți și 30 de răniți. La Timișoara. Cel mai sângeros atac armat din istoria Epocii de Aur a dictatorului Nicolae Ceaușescu

Comunism strict secret. Cine a făcut 42 victime într-un atac armat la Timișoara, în 1969?

5 Mari Români care au Murit departe de țară. Deși și-au dorit să moară Acasă...